Ik ben terug.... :)

Dit is het forum van het SETI@home team Unimatrix Meibok. Voor alles wat met SETI en/of Sci(-fi) te maken heeft.

This is the forum of the SETI@home team Unimatrix Meibok. Here we discuss anything related to SETI and/or Sci(-fi) stuff.

http://unimatrixmeibok.com

Moderators: Meibok, Big T

Ik ben terug.... :)

Berichtdoor HankyPanky » zo 22 nov 2009, 00:48 [075]

Na een aantal jaren bij seti@nl gebivakkeerd te hebben heb ik toch maar besloten om me weer bij jullie aan te melden.
Heb de afgelopen jaren overigens nauwelijks iets met seti gedaan, ben recent weer eens begonnen om mijn server maar weer eens te "infecteren", een oude Athlon XP 64 3400+ met ubuntu server edite.
Recentelijk besloten om mijn eigen Athlon XP 3200 te vervangen door iets recenters
Het is het volgende geworden:
Core I7 860
8 GB Kingston Hyperx CL 7
4x 1 TB hd in raid 10 (geeft 2 TB gemirrored)
ATI HD5850
en nog wat irrelevant spul

Om dit orgel in te rijden heb ik hem maar laten crunchen :). Mijn gemiddelde vliegt op het moment omhoog, staat tijdelijk 24 uur per dag aan.
Jammer dat Seti ATI kaarten niet ondersteund, ben daarom aan het overwegen om me ook maar aan te melden bij milkyway om deze ook aan het werk te krijgen. Daar schijnen ze ATI wel te ondersteunen. Gebruik ik CPU voor seti en GPU voor milkyway.
Heb voor de ATI kaart gekozen omdat die beter presteert dan de nvidias en minder kost, bovendien is de HD5XXX op dit moment de enige die DX11 ondersteuning heeft en als je toch wat nieuws koopt kun je maar beter op de toekomst voorbereid zijn, hij moet weer wat jaartjes meekunnen tenslotte (misschien gaan ze bij seti wel wat met directcompute doen in de toekomst????).

Seti@nl vond ik eigenlijk altijd al wat onpersoonlijk, veel te grote club en je gaat een beetje op in de massa.
Vandaar dat deze spijtoptant weer terug is bij de enige echte Nederlandse crunchers club "Unimatrix Meibok"
Hoop dat ik nog steeds welkom ben....
Laatst bijgewerkt door HankyPanky op zo 22 nov 2009, 02:47 [157], in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
HankyPanky
Forum fan
Forum fan

Re: Ik ben terug.... :)

Berichtdoor Beun » zo 22 nov 2009, 01:28 [103]

De verloren zoon is terug! :P

Goed je er weer bij te hebben :)

:crunch:
Kirk: "Very funny Scotty... Now beam down my clothes" ;-D

http://beun.net

Afbeelding Afbeelding
Beun
Administrator
Administrator

Berichtdoor HankyPanky » zo 22 nov 2009, 02:58 [165]

Dankje Beun.
Blij terug te zijn
Afbeelding
HankyPanky
Forum fan
Forum fan

Berichtdoor Beun » zo 22 nov 2009, 19:50 [868]

Je had het er over dat je de afgelopen jaren nauwelijks iets met SETI had gedaan... Bij mij was het ook redelijk stil op het SETI-vlak. Afgelopen juni ben ik weer zwaar gaan stoken :D
Bijlagen
One-per-maand.gif
One-per-maand.gif (55.01 KiB) 694 keer bekeken

Afbeelding Afbeelding
Beun
Administrator
Administrator

Berichtdoor HankyPanky » zo 22 nov 2009, 22:14 [968]

Beun schreef:Je had het er over dat je de afgelopen jaren nauwelijks iets met SETI had gedaan... Bij mij was het ook redelijk stil op het SETI-vlak. Afgelopen juni ben ik weer zwaar gaan stoken :D

Goed bezig die Beun :)
Als ik de grafiek goed interpreteer heb je een winterslaapje van zo'n 4,5 jaar gehad....
Ben benieuwd waar ik zo'n beetje ga uitkomen.
Hij staat nu 24 uur per dag aan, maar dat gaat natuurlijk niet zo blijven.
Enfin we zien wel, de tijd zal het leren.
Mikyway@home ligt trouwens plat, ze hebben daar een grote database storing, diverse schijven defect en ze willen pas weer online als de boel weer een beetje betrouwbaar is.
Folding geprobeerd te installeren (ondersteund ook ATI) maar die ondersteunen mijn kaart weer niet, schijnen ze ook al mee bezig te zijn.
Al met al valt het nog niet mee om dat ding (HD5850) aan het werk te krijgen. Spellen spelen gaat overigens prima :roll2: .
Afbeelding
HankyPanky
Forum fan
Forum fan

Berichtdoor Kokkers » ma 23 nov 2009, 10:06 [462]

HankyPanky schreef:Core I7 860
8 GB Kingston Hyperx CL 7
4x 1 TB hd in raid 10 (geeft 2 TB gemirrored)
ATI HD5850
en nog wat irrelevant spul

Lekker spul zeg!, welkom terug :-)

Mijn ervaring is dat het ongeveer 30 dagen duurt voordat Recent Average Credit stabiliseert.

Ik deel je mening over de price/performance ratio van ATI kaarten.
Jammer dat er nog geen passende oplossing is voor GPU computing en SETI.

Er zijn wel wat ontwikkelingen voor Astropulse maar of dat al bruikbaar is...
http://lunatics.kwsn.net/12-gpu-crunchi ... ;topicseen
Daarnaast worden er nog relatief weining Astropulse units uitgegeven.

Tot die tijd draait er hier nog een Nvidia GTX275 mee.
Afbeelding
Happiness is like peeing in your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
Kokkers
Administrator
Administrator

Berichtdoor HankyPanky » do 26 nov 2009, 18:00 [791]

Hoi allemaal,

Ik heb een projectje gevonden om mijn grafische kaart aan het werk te krijgen.
Draait nu Collatz Conjecture units en komt op 84000 credits per dag :lol:
Wel heel erg jammer dat SETI geen ATI kaarten ondersteund.
Hij draait nu drie dagen en heeft al bijna net zoveel credits verzameld als dat ik in heel mijn carriere aan SETI bij elkaar heb gecrunched.
Zou voor de kerst op een miljoen credits uitkomen als ik mijn PC 24/7 aan zou laten.
Weet iemand van jullie trouwens of een collatz credit hetzelfde is als een seti credit?
M.a.w. zou de GPU bij seti net zo hard gaan?
Ik laat de PC snachts niet meer aanstaan trouwens, dus ik denk dat het wel wat minder hard zal gaan straks.
1 van de vier schijven is trouwens stuk en retour naar Seagate, draai nu met een gedegradeerd raid-array. Nog een reden om de PC nu niet al te veel aan te laten staan.
Afbeelding
HankyPanky
Forum fan
Forum fan

Berichtdoor Beun » do 26 nov 2009, 18:33 [814]

Ik kan je alvast vertellen dat ik geen kennis heb van BOINC-projecten, anders dan SETI@home. Heb dus ook geen idee of die WU's/cobblestones gelijk zijn in grootte en waarde.

Voor mij alleen SETI :grin:
Alhoewel... Milkyway@home is ook wel een goed doel (anything space-related is), maar als ik daar aan mee ga doen, gaan er natuurlijk minder CPU-cycles naar SETI :-?

:crunch:

Afbeelding Afbeelding
Beun
Administrator
Administrator

Berichtdoor HankyPanky » vr 27 nov 2009, 00:46 [073]

Ik ben voorlopig weer even uitgecrunched.
Zoals ik al gemeld had was er al heel snel een hd stuk, kan gebeuren is nu onderweg naar seagate.
Nu kan ik best nog een hd kapot hebben, maar niet in hetzelfde mirror.
En je raadt het al nog een schijf stuk, en ja hoor, dat heb ik weer met delfde data als de reeds kapotte, dus over en uit. :x
Draai nu de twee resterende drives in mirror, vertrouw het niet meer, gek he? En kon dus mijn systeem opnieuw opbouwen.
Alle wu's in de bitten prullebak. Verder niet echt veel data verlies, heb van de belangrijke zaken gelukkig nog een kopie op de server.
Wacht alleen maar wel even met weer opnieuw Seti installeren tot de vervangende schijven binnen zijn, ga morgen die tweede opsturen.
Afbeelding
HankyPanky
Forum fan
Forum fan

Berichtdoor Kokkers » zo 29 nov 2009, 11:37 [526]

Slecht nieuws hoor!
WU's worden meerdere keren uitgegeven maar verloren data krijg je niet meer terug.

Nu maar wachten op de service van Seagate :-)

Mijn ervaring met hardeschijven is dat de kans het grootste is dat ze het uit de doos al niet doen of tijdens de eerste paar weken van dienst overlijden.
Daarna loopt het vaak wel los.

Ratio "disk capaciteit : netto ruimte" blijft bij mij meestal 3:1 (mirrored setup + backup)

Het kan altijd erger, vorig jaar veel gezeik gehad om onderstaande set goed werkend te krijgen.

Afbeelding

2x firmware van alle schijven moeten flashen, meerdere controllers versleten, 10 data rebuilds gedaan en backup moeten regelen.
Wellicht dat het comfort biedt, het kan dus altijd erger....
Happiness is like peeing in your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
Kokkers
Administrator
Administrator

Berichtdoor Beun » zo 29 nov 2009, 12:53 [578]

Kokkers schreef:...
Wellicht dat het comfort biedt, het kan dus altijd erger....

Engels letterlijk vertalen naar Nederlands gaat het helemaal worden in 2010 :lol: :puh2: :wink:

Afbeelding Afbeelding
Beun
Administrator
Administrator

Keer terug naar Unimatrix Meibok [SETI@home]